lördag 1 juli 2017

#106 Gemytlig miljö (57/365)

Carpe Diem

I den bästa av världar kan vi ta dagen som den kommer, utan bekymmer om framtiden. Leva efter det utnötta mottot: Carpe Diem. Ett motto myntat i den gamla filmen Döda poeters sällskap. Eller kanske inte myntat - men i alla fall medvetandegjort för oss den tröga massan.
I min  bästa värld var det precis det som denna gentleman gjorde, han fångade dagen. Om gärdad av stressade turister tog han sin plats på bänken och bara betraktade. Hälsade på gamla bekanta ibland, rökte på sin cigarr, njöt av sommarvärmen.
I andra världar kan vardagen kanske tett sig något annorlunda för honom. Men idag väljer jag att se saker från den ljusa sidan.

Carpe Diem mina vänner!

#106 Gemytlig miljö

5 kommentarer:

Canon-Ullis sa...

Härligt lugn bild på mannen! Passar dessutom perfekt i svartvitt.

Anonym sa...

Fin känsla i bilden, gillar valet av svartvitt.

Lealetar sa...

Jag håller med, fint lugn och fint med svartvitt. Jag gillar särskilt kepsen/baskern han lagt ifrån sig på bänken!

Maria W sa...

Mannen ser ut att ha det skönt där i skuggan.

Ottophoto sa...

En bild som gör sig i svartvitt. Jag gillar att jag inte ser mannens ansikte. Tycker den ger en känsla av att han väntar på något/någon långt där borta. Ger känsla av något utanför bilden. Gillar!